måndag 14 december 2009

#43 MAKE AN EXHIBITION OF THE ART IN YOUR PARENTS HOUSE



"Tavlan på gubben har nog varit något som alltid varit där. Hans ansikte lyser liksom, jag har alltid tyckt att den är fint målad och att den är cool eftersom att den är så liten (ungefär en decimeter i höjd). Urnan, eller vad det är, har skapat samma känsla som tavlan med mannens självporträtt på. En känsla jag inte kan förklara men dom är typiska för våra hus vi bott i. Dom passar bra tillsammans."


"Den här tavlan förstod jag inte, det tog väldigt lång tid innan jag förstod att det var en stad, innan tyckte jag att det bara såg ut som ett huvud med mörkt hår. Av någon konstig anledning har jag alltid tänkt på Disney-filmen Hercules när jag tittade på tavlan från pappas sida, tror jag."


"Den här klockan har ALLTID hängt i vårt kök och jag har ALLTID tyckt att den ser lika konstig ut. Fin på ett fult sätt."



"Som nästan alla de andra också så förstod inte jag den här tavlan när jag var mindre. Men jag har alltid tyckt att den ser väldigt fridfull ut och den har fina färger. Jag kunde titta på den här målningen väldigt länge, speciellt på den stora stenen i bakgrunden."



Carolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar